Nubira I. II. III.

nubira3
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2025.08.24. 12:53

Re: Nubira I. II. III.

Hozzászólás Szerző: nubira3 »

Sziasztok! Vásároltam egy 2004-es 1.6-os Nubira 3-t. Jó kis gép, korához képest nagyon jó állapotban, jól felszerelt, nem rohad, pár apróbb karcolás van rajta. Apróbb hibáit javítottuk, már csak a sebességváltó van vissza. Igazából működik, de néha kicsit nehezebb váltani. Bár a könyvében az áll, hogy az olajat nem kell cserélni, legtöbb helyen mégis a cserét javasolták (150e km van benne). Így ezt szeretnénk mi is. A kérdésem is ezzel lenne kapcsolatos, van-e a sebváltó alján leeresztő csavar (ha igen, kb. merre?) vagy le kell venni az egész alját (amivel az lenne a gond, hogy nem nagyon kapni hozzá tömítést)? Köszi szépen a segítséget!
Avatar
zsolt160
Adminisztrátor
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2022.07.11. 10:38
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Nubira I. II. III.

Hozzászólás Szerző: zsolt160 »

nubira3 írta: 2025.08.24. 13:04 Sziasztok! Vásároltam egy 2004-es 1.6-os Nubira 3-t. Jó kis gép, korához képest nagyon jó állapotban, jól felszerelt, nem rohad, pár apróbb karcolás van rajta. Apróbb hibáit javítottuk, már csak a sebességváltó van vissza. Igazából működik, de néha kicsit nehezebb váltani. Bár a könyvében az áll, hogy az olajat nem kell cserélni, legtöbb helyen mégis a cserét javasolták (150e km van benne). Így ezt szeretnénk mi is. A kérdésem is ezzel lenne kapcsolatos, van-e a sebváltó alján leeresztő csavar (ha igen, kb. merre?) vagy le kell venni az egész alját (amivel az lenne a gond, hogy nem nagyon kapni hozzá tömítést)? Köszi szépen a segítséget!
Szia!
Üdv nálunk! Célszerü cserélni olajat a váltóba is, mert a kocsikat annó max 5-6 évre vagy 200000 km-re "tervezték", ahogy tudom. Biztos van leeresztő csavar az oldalán szerintem, feltöltés meg a nívó csavarnál ami felette lesz valahol. Ha a leírásba találok pontosabbat be teszem ide.
Lacetti 1.4 benzin+gáz
nubira3
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2025.08.24. 12:53

Re: Nubira I. II. III.

Hozzászólás Szerző: nubira3 »

Köszi szépen :like:
Avatar
zsolt160
Adminisztrátor
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2022.07.11. 10:38
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Nubira I. II. III.

Hozzászólás Szerző: zsolt160 »

Hát sajnos nincs jó hírem.. Mivel az olaj örök benne, ezért csak javítás van benne, az alapján egy oldal lemezt kell levenni (ott lehet a fogaskerekeket kiszedni a házból), de nincs szó a feltöltésről, sem a nívó szintről.
Utána érdeklődtem, és más is ennyit tud róla, még senki nem csinálta otthon..
Úgy hogy csak azt tudom javasolni, vagy elviszed valakihez aki szerelő és tudja, vagy megemeled a kocsit, és átnézegeted a csavarokat. Ennyit tudtam sajnos segíteni....
Lacetti 1.4 benzin+gáz
nubira3
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2025.08.24. 12:53

Re: Nubira I. II. III.

Hozzászólás Szerző: nubira3 »

Nagyon köszönöm azért a segítséget. Keresek egy szerelőt, aki látott már ilyet 😁
Avatar
zsolt160
Adminisztrátor
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2022.07.11. 10:38
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Nubira I. II. III.

Hozzászólás Szerző: zsolt160 »

nubira3 írta: 2025.08.27. 15:52 Nagyon köszönöm azért a segítséget. Keresek egy szerelőt, aki látott már ilyet 😁
Vagy meg emeled és meg nézed a csavarokat.
Lacetti 1.4 benzin+gáz
Avatar
zsolt160
Adminisztrátor
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2022.07.11. 10:38
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Nubira I. II. III.

Hozzászólás Szerző: zsolt160 »

nubira3 írta: 2025.08.27. 15:52 Nagyon köszönöm azért a segítséget. Keresek egy szerelőt, aki látott már ilyet 😁
Ha sikerült, oszd meg velünk is légyszíves..
Lacetti 1.4 benzin+gáz
sany74
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2025.06.10. 09:11

Re: Nubira I. II. III.

Hozzászólás Szerző: sany74 »

zsolt160 írta: 2025.08.29. 16:44
nubira3 írta: 2025.08.27. 15:52 Nagyon köszönöm azért a segítséget. Keresek egy szerelőt, aki látott már ilyet 😁
Ha sikerült, oszd meg velünk is légyszíves..
Na, most jutottam el odáig, hogy megnéztem, végül is szerelő nélkül. Ráálltam egy szerelő rámpára, így szépen aláférni. Semmilyen leengedő és szintellenőrző csavart nem találtam. Mivel az autó egész élettartamára tervezték, talán valóban nincs is, az alját lehet levenni, így hát rendeltem hozzá olajat és tömítést. A deknit 10 csavar tartja, ha jól emlékszem 13-as. Könnyen kijöttek, nem voltak nagyon meghúzva, mert alumíniumba vannak hajtva, így visszarakáskor sem szabad nagyon meghúzni. Meglazítottam őket, de nem vettem le rögtön az alját, vártam kicsit, míg kifolyik az olaj. Sötét volt már nagyon és kb. csak 1,4 liter, ideje volt cserélni. Utána levettem, megtisztítottam és az új tömítéssel visszaraktam. Felül meg van egy csavar, talán ott tud levegőzni a rendszer, de ebben nem vagyok biztos, mindenesetre azt kivettem és beöntöttem 1,8 liter váltóolajat. Azt azért nem mondanám, hogy tökéletes lett a váltó, de határozottan jobb. Csatolok pár képet is...
Csatolmányok
1000007209.jpg
1000007209.jpg (193.72 KiB) Megtekintve 15 alkalommal
1000007211.jpg
1000007211.jpg (241.63 KiB) Megtekintve 15 alkalommal
1000007212.jpg
1000007212.jpg (237.42 KiB) Megtekintve 15 alkalommal
Válasz küldése